Tuesday, October 4, 2011

Ditahan polis (kes curi laptop)

humm.. ari ni.. aku dan rakan-rakan aku ditahan sekumpulam polis yang sedang buatt roadblock. biala balik pas kelas foto.. menghala keluar dari sidec.

hum kami tak goyang malahan boleh je gurau-gurau dlam kereta masa kereta kami tengah tunggu turn kena spot chek. ala lesen ada. kereta ok je. dengan polis aku leh je .. tak la gabra sangat. tapi kalau JPJ tu aku takut sikit. yela kereta ak ni tinted gelap  sikit.. sekrang rasa-rasa cam ok sikit. dah makin cerah kot.

tiba giliran aku. di nampak laptop kat belakang 2 biji. laptop UBI dan UBAIR.   pas tu polis mula strat selongkar bonet.
En...boleh tak bukak bonet belakang.. ??polis tanya..
kalo aku tak nak bukak tuan nak buat apa ngan saya?? (jawab akudalam hatii..)

pstu aku bukak la.. pappp.. dia tanya..

 banyak laptop??? sapa punya ni??? 

aku dengan confidentnya jawab la.. 

saya punya tuan.. kedua-dua... netbook lenovo dan HP.. 

muka dia pelik je.. nak mark aku la tuuu... aku tak curi laaa. ingat aku curi ker ..aku beli ko taw tak... haha.. aku pon cakap la.. encik..pelajar grafik ni.. laptop risiko rosak cepat tuan.. tua ada dua tu.. huhuhu

dia pun angguk je. dan pas tu kami semua kena keluarkan i.c .. tapi UBI ni pulak satu hal.. ntah macam mana ntah tak bawa kad pengenalan.. maw tak gelabah budak ni.. hahaha..

nasib baik la ni cuma sekatan nak trace pasai pecah umah kat kawasan ni... kes curi laptop...
jadi ubi ni terselamat la dari kena saman tak bata kad pengenalan.. aku. diam je..  salam ngan pakcik yang bajet smart tu ala Pak Guard uitm ni....(ntah-ntah betul pak guard.. hahahah)

pastuuu.. masuk je dalam kereta.. terus ...

KAHHHHKAKHKHKAKHAAHHH!!!!
Lu goyang ka apa tadi... hahaha

Ubi terus jawab..
  eleh ko pon sama je lann.. usha-usha tapi tak masuk.. hahaha...

tapi sialll laaa. pasal kes pecah rumah sejak last-last ni..memang aku angin ja pasal kes pecah rumah ni. curi..curi..curii... adusss.. meluat aku.. tak pasal-pasal malu je dengan orang pasal kena tahan. mesti diorang fikir memacam kan..
contohnya:
siswi  yang sedang berjalan: kena saman la tuu.. padan muka..tadi kacau aku.. 
kena saman pon leh gelak-gelak lagi... huhu..

siswa.. ..: (lariii broo.. jangan pergi.. diorang dah kena tuu)


dalam kereta ..merepek je kami.. pastu balik rumah terus buat keja.. huhu.. nanti aku cerita lagi... pasal dua tiga hari ni... k.



gambar hiasan: lebih kurang macam ni la..
sial si pencuri laptop//
P/s: penat ngan projek ... huhu

No comments:

Post a Comment