Tuesday, January 25, 2011

SIBUK tp boleh laa

hari ni hari pertama keja kat kedai printing ARTISMART... start pukul sembilan abis kol 5...
start masuk jer..aku rilek jap..yerla selau pon first day ni mana tahu apa sangat pasai keja aku ni.. tempahan pon xdapat lagi. camna nk antar barang kan..

tetiba jer.. adala seorang customer datang.. sembang2 ngan EN. MIOR iatu empunya kedai ni la.. pada awal lagi aku dah agak dah.. bukan calang2 orang laki ni.. pergh... sekali pengarah syarikat besar dah...
yang aku tahu pasai tgk kat dia la..dia swoh upgrade dia punya bisnes kad dia.. dia dah wat sesikit cuma x pandai nk letak logo dan colour jer... tp best la dia sporting giler kot... dia bagi sample kad ala cam KAD artismart je. bayangkanla aku ni baru jer masuk dah kena wat maw x gabra.. hahaha

dia bia aku wat keja kejap adala dalam sejam dia datang balik... alhamdullah kad bisnes dia ok.. tp tak leh blah aku igt dia sorang jer.. tp 5 orang partnership ia.. jadi kena wat 5 set la... dengan segala ilmu yang aku belajar aku wat la ngan leklok... humm..wat2 siap la semua dalam masa 1 jam sentengah... gila la..major aku dua bulan pon blom tentu leh print gi... nasib baik suma ok... boleh la... petang tu agak pukul 3 tempahan sampai aku masuk la hantar kat kiosk bRng2 tu.. tapi kena cepat pasai guard suka kacau kt parking tuu.. huhu.. 5 minit sampai la barang tuu..ok jer.. diorang puas hati ngan khidmat aku.. cepat tepat..berkesan.. poyo dohh.. hahaha ala besal first time keja kan.. meme laaa kena tunjuk semangat sikit..

balik kedai ja aku terus wat keja potong tadi secara manul. 100 keping jer aku potong nasib bek dah besa..cepat cikit..cam praktikel la kan.. jadi kad yang len pekerja lain yang wat..suma pompuan...

pastu semua siap en.MIOR adala ajar serba sedikit tentang ilmu printing nga cara wat buku... camtu upanya wat buka pakai mesin.. selalu aku wat manual ja... nant leh la aku try unutk final aku.. hahaha..

pastu.. abis jer shift aku..tukar pulak ngan housemate aku.. shift petang... hahaha..  mesti ngantok giler kan..tp xper duit masukk best per dari kita tido jer x dapat apa2..

balik jer aku terus gi makan ... pastu naik tido jap sesambil layan lagu yang aku layan tiap hari..nek keta,tidoq pi kelas sama ja...hahaha lagu sedih dadali-disaat aku mencintaimu... best lagu dia.. aku rasa ampa tgh dengaq kan ni??.. yerla aku layan pon slalu lagu yg kena mengena ngan aku jerr..eh apa aku merepek ni???

k. balik cita asaal,, malam kol 8 ada kelas fotografi..kelas pertama bagi lec baru..en LUFTI nama dia..muda gii..tp sporting... masuk jer aku wat bodo jap... tgk reaksi budak part 1.. tak kenal aku gak.. pas tu mula kenal slow2...yer la pas aku gi depan cakap yang aku ni senior dan cita pasal subjek aku yang wat aku terextend ni.. diorang mula la nk laayan...

nahh.. semasuk jer baru aku taw ada assignment ..first wat folio  pengenalan sikit.. ok aku akan wat.. tp dah mintak kelonggaran sikit antar lewat..yerla baru masuk kelas ...dah tu esok nk antar sakit la...
pas tu projek shooting.. tentang 'panning dan apeture" pasal movement dan blur capture.. kena wat cecepat pasal nant nak cuti.. mana nak rembat kamera time cuti nanti kan???

kelas bis kol 10malam.. abis jer terus budak2 datang salam ngan aku tima kasih layan aku macam best korang...  nant papehal korang part 1 dan part 2 datang jer tanya aku.. kalo aku leh tlg aku tlg... yerla aku pon bkn pandai dan tahu sangat... kan sama ja kita..


ni jadual kelas aku.. nak tgk korang klik jer bagi besar erkk..
P/S: ni bkn kelas repeat tp tak amik lagii...doakan aku lulus ngan cemerlang noo...


pastu aku gi lepak makan jap lapar dohh kat kedai makan MESRA TOMYAM.. kekeyang teros blik pas tu dok kejap..dan terus turun bawah on9 sesambil update blog dan cari bahan .. nk wat cecepat.. aku nk cutiiiiiii.. hahaha.. k aku nk wat keja.. byee..

kalo aku terksar taip jangan terasa.. kita semua tetap kawan...k... jumpa lagii...


2 comments: