Sunday, June 23, 2013

Aku, Dia, Ais-krim dan Ikan 3 rasa.

Hai hai haii.. aku menaip lagi… sini rajin tapi kat tesis.. spoil mood.. pasai ni melayu punya bahasa dan tesis in English.. lagi pond ah nak chapter 3 dah.. kena analisis result..  number plak.. ahhh jem otak.. atoiiii…

Haaa nak baca satu cerita dak?

Ni haaa semalam kan aku keluaq ngan sayang aku tu.. keluaq ka dating? Ntah laa.. bagi aku  tak kesah laa dating ka apa ka.. janji aku keluaq dari umah yang panas tu. Lagi-lagi  ngan sayang aku tu.. best pa kuaq petang dari dok mengadap PC tu 26 jam… memang tu hobi aku yang minat dunia computer. Kat umah aku saja ada 2 pc termasuk pc ni.. laptop 2 bijik. Haaa.. nak buat apa banyak2??? Ada laaa.. satu computer ada function dia tersendiri.. tapi kebanyakkannya dah aku setting untuk keperluan designer. (memang la majority designer cam kak aku, abang ipar pon designer) Satu untuk gaming. Laptop tu untuk aku main kat ruang tamu ja sambil tgk tv. Tapi majoritynya adik ngan abang aku selalu main game yang aku saja install untuk aku main time aku boring.

Bagi aku computer ni mana boleh gabungkan game ngan kerja. Nanti apa pon tak bleh. Tapi computer seakan-akan tak berguna tanpa internet.  La ni dok tukar berukband ja.. lembab nak mamposs hampa taw dak.. yang laju pon time malam  tu pon time ngantok. Tengok laa pas aku keja nanti aku pasang internet.. pakai line. Baru syok pakai… ye dokk..

Haaa.. pasai keluaq semalam kan.. banyak benda best yang kami tergelak dan memang lawak.. pada mulanya ingat tak jadi.. pasai aku tuime tu memang letih gila .. yela tidoq pon pukul 6 pagi. Buat tesis nngan edit2 major sikit.. sambil2 skype. Wooo dua-dua tak lena woo.. jadi siang tu aku sempat tidoq 2 jam ja. Pasai aku lupa plak ada janji ngan ketua kelas. pi  hospital ipoh daaaa.. dia kena X-ray pasai darah tinggi dia tu… heh hantaq orang pi x-ray pandai, diri sendiri tak pi pon check.. yela tangan aku dulu penah bengkak tanpa ada apa-apa sebab pon.. ni angkara jatuh bumbung dulu la kot.. efek aligment tangan aku.. lani tak leh angkat benda berat dah.. demm… tak syiokk.. tong gas pon la ni mak aku dah tak caya dah nak angkat.. kiri boleh.. tangan kanan tak bleh guna time angkat benda berat..  kalo guna jugak malamnya… mak… sakitttt..  

Masa dalam hospital tu aku tengok macam-macam ragam orang, penyakit, perghhhhhhhhhhhhhh.. insaf 4 minit.. dalam otak aku ni

Haaa.. masa aku tgk orang yang terlantar kat situ.. ya allah.. ada  kepala senget… balut kepala sana sini.. koma.. mak aih.. macam mana la doctor ngan nurse ni tahan… aku makan roti sardine yang dapat free dari megat pon aku terpaksa bungkus balik pas tu buang lam tong sampah. Loya teka kot… tapi tahap hormat aku tu ada lagi la.. takap nak buat muka  kot.. nak cari nahas.. pastu ada la sorang nurs rasanya sebaya aku atau lingkungan 22- 25 la kot.  Lawaaaa.. aku perati dia pon  cam taw2 ja.. coehh.. kantoi . pas tu sia senyum. Aku pon kaget pas tu senyum balik.. pas tu  paling belah lain..  hahaha.. kalo sayang aku tu baca post ni arap jangan marah naaa.. tgk jaa..  tapi aku respek kot depa ni.. tobat aku tak pi dah spital walopon dulu  regular customer keluar masuk wad pasai terlibat dalam perang.. buta sebelah seminggu sebab terkena sniper ngan abang sendiri dengan senapang buatan sendiri..  pas tu kaki masuk rim basikal.. kaki retak.. jatuh bumbung.. tangan retakk. Jatuh motor..  standart la tu kan… dan lain lain lagi. 

Pas tu ada la dalam 3 jam pas tu, kami pon balik. Dalam pukul 12.30 tgh hari kami pon balik.. haaaa.. balik jaaaa aku pon apa lagi terus shutdown.. penat tu boleh la tahan… dan.. aku pon dalam 3 2 1 , terus terlelap dengan mimpi entah ke tidak aku pon tak ingat..

Pas tu dong deng dong deng dong deng, enset aku bunyik.. alamak pukul 3 dohh.. janji pukul 3.. dia kol suara cam marahh.. nasib b dan blabla la aik aku cepat.. terus siap.. dalam agak 10 minit dengan sekali mand, shampoo, gosok gigi dan blablabla.. aku pon terus siap… pegi amik dia.. pastu.. aik tak siap lagiiii.. tadi ingat dah siap.. ayoooo.. salah aku jgk.. gopoh…. Hahahaha..

Pas tu kami pon terus pi lumut,, Marina Bay tu.. petang-petang memang best situ tgk sunset.. aoo.. layangggg kott.. sementara dalam keta tu, sempat dia buat sandwich.. macam taw2 aku lapaq ngan kerongkong ni kering.. aku pon apa lagi.. ngap semuanya… tinggal 2 ja roti kalo tak silap.. pedas lorrr.. abis aku minum air.. hahahaha..

Pas tu.. kami pi beli ais krim…. Set besaqq,.. aku agak.. ni kalo tak abis ni memang aku yang akan perabih ni.. kalo tak makan pon aku nak makan jugak.. memang aku suka pon makan ais ni..  sedap oooo… kat rumah pon aku selalu pergunakan adik aku dengan bawak diapi Caltex  tolong cover beli.  Nak beli sengsorang malu laa.. ada budak nanti jadi  abang Misali la sikit.. hahaha

Dalam sejam  kami pon sampai.. best lorrr kena angin.. orang pon boleh la time tu.. ramai tu sedang-sedang…  sambil lepak release tension..  borak-borak kosong.. sambil telan aiskrim perghh best kottt…

Sedap dehhh..

Rasanya  aiskrim tu aku yang tolong abiskan kot separuh.. dia ni bukan makan banyak pon walopon hobinya suka makan time keluar berjalan tapi tak kuat makan cam aku.. pas tu  ubah tempat duduk duk kat kerusi malas tu.. . ngan anginnya… best kalo tidur ni.. jadi macam orang normal.. kami pon capture la gambar sedikit..  pas tu ubah tempat lagi.. tempat yang angin best.. layannn




Lepak King


Sunset
Sunset

Then,, nak malam dah tu apa lagi. Baru aku teringat yang kami mana makan nasik lagi.. jadi kami pon gerak ke keta nak cari restoren  motif nak makan.. yela pi ssitu mmg nak makan kan.. takkan tgk wayang kot.. hahaha

Jumpa ja kedai makan yang bernama restoren WARISAN  di lumut tu jugak kami pon tgk menu… ayoo. Sedapnya menu.. terasa nak makan benda baru plak.. jadi kami pon order la minuman masing-masing dan tetiba jaa.. ternampak menu ikan masak tiga rasa.. sedap..  jadi kami pon order la ikan tu.. boleh kot makan.. kalo pilih yang kecik..

Jadi.. kami pon  order laaaaaa.. namun sangkaan kami meleset.. aaaaaaaaaa.. beasaqnya dia punya small saizz.  Berpeluh kami nak makan.. harga dia pulak ikot harga semasa… rasanya..  errr (google la naaa)


Ni la ikan tuu.. habis ke tak ni...

Hehhh kami pon tak tahu duit cukup ke tak.. jadi kami pon google laaa tengok harga semasa kat intenet .. sambil tergelak2 antara kami.. abis kenimakan pon mula2 aku tak selesa jadi dia suruh  gi amik duit kat bank kat giant nuh.. jarak 10 minit..  gi la aku  dengan lajunya dengan tinggalkan dia makan sorang-sorang sambil pesan. Jangan perabih plak.. sedap tuuu..

Jadi pas amik duit tu selesa la sikit nak makan.. haaa.. makanlah kami sepuas-puasnya… makan dalam keadaan gelak ketawa.. tak hirau orang dah . tapi dengan adap taw.. huhuhu.. pas tu masing-masing kenyang.. perut aku pon Kenyang. Maw tak kenyang mahal taw.. tapi berbaloi.. sedapp.. kenangan nii..

Pas tu kami pon gi membayar dengan penuh tanda Tanya.. berapa laaa harga ni… pas minta bil .. amik semuanya termasuk air RM45 ayooo… naseb baik sedap…  dan best dengan suasana dari mesin MP3 yang kena boh duit tu.. dengan megahnya kami membayar.. nahh.. terima kasih kak.. pas tu kami pon sengihh.. nanti makan lagi naaa.. sini kenyangg.. hahaha

Pas tu kami pon berambus pulang dengan kekenyangan. Sorang pon tak bunyi suara. Hahaa.. drive pon laju ja. Pasai nak balik cepat. Nak tido la.. apa lagi.. kemudian. Sampai ja hantar dia sampai umah aku balik umah.

Yang best tu.. masuk rumah sempat mesej 2 kali ja pas tu aku terus tertidur dengan hanset ditangan yang aku sedar pada pukul 10 pagi kot.. errr entahlahh.. hahahaah.

Bagi aku situasi skrg menyeronokkan dan banyak kenangan bagi aku dan harap memori ni terus berlaku dan terus berlaku, dan bertahan sampai bila-bila. lagi pon aku kat sini pon tak lama dah.. dah nak grad dah. Tak pa.. walo pon jaoh nanti technology ada.. dan nanti takda keja ke..  datang perak , datang kedah ke.. masing-masing leh melawat yedok… hihihi… jangan risau laaa. Ok ok ok  ok.. Errr… ehh.. final pon dah nak dekatt… oh tidakk.

K la.. aku bercerita dah sikit. Hampa bila plak.. post la link blog hampa kat tepi ni  atau kat comment tu. Nak baca jugak. Hehhehehe..

k outtt.. 2.49pagi 



BERSAMA BLOG aKU
-Terima kasih kerana membacanya-BERSAMA BLOG aKU
-Terima kasih kerana membacanya-

No comments:

Post a Comment