Saturday, July 7, 2012

Tamatnya semester ini

Perjalanan pulang with PGE
 final project sdah tamat. kami atau aku akan tinggalkan segala memori yang belaku disini. ya menjadi kenangan untuk dibawa ke semester hadapan. sekarang menunggu untuk praktkel yang akan dijalankan selama 2 bulan. harap semuanya berjalan dengan lancar.

aku dan kawan-kawan berkemas secara berperingkat dan ke tong sampah untuk membuang semua nota-nota atau karya kami yang tidak digunakan lagi.

 semuanya lalui dengan susah payah. semesti ini aku lalui dengan hati yang biasa saja. keluar ke sana-sini" yang hasilnya kosong akhirnya.

ini ada suatu cerita...

Aku sudah sedar sekarang. saya satu sejarah bg pertemuan kami sekejap sahaja. namun, jika suatu hari nanti kita bertemu lagi dan masih ingatkan saya. kenangilah detik indah ketika bersama. sebenarnya itulah kegembiraan sejati yang pernah bernilai buat saya!.

YA, memang ada perpisahan dalam kehidupan. Pertemuan ketikaa bersama akan menjadi ingatan yang indah buat masa hadapan.

Berapa kalikah karma yang kita semua lalui akan membawa kepada pertemuan? aku percaya suatu hari lagi, ia akan belaku lagi. HUKUM KARMA adalah yang terbaik dikatakan.

SEMESTER 4 degree.. telah habis kini. meskipon projek aku biasa-biasa sahaja, aku tetap tidak peduli.  Projek aku adalah karya paling ikhlas dan bernilai  yang pernah aku hasilkan - sekilas pandang saja sudah mengingatkan aku pada pengalaman yang berbagai. pada rakan-rakan,teman dan yang special bagi aku. tapi kini semuanya sudah berlalu dengan pantas.

TamaTnya suatu memori yang PAHIT, dan terluka serta manis, Yang bertuah atau sebaliknya akan ditinggalkan. mereka yang diterima masuk ke UNIVERSITI pasti sungguh gembira bukan?
Adakah mereka tahu?

ermm.. saya tak sampai hati berpisah  dengan dia...

kini, apabila aku cuba mengunyah isi blog ini, aku terasa mual walaupon telah banyak aku sumbangkan dalam blog ini. Hasrat aku adalah menghasilkan sesuatu yang realitinamun pada masa yang sama, aku hendak ia menjadi sesuatu yang biasa difahami oleh semua yang wujud dimuka bumi ni. cerita yang ada diblog ini yang dikarang dengan rona fiksyen dan separuh lagi dengan pengalaman agar terdetik konflik disana sini. (hidup aku memang boring sebenarnya) bagaikan askar yang baru pulang dari medan perang menceritakan mayat-mayat yang mereput adalah sesuatu yang indah. ya aku adalah pendusta kata. dan kata-kata yang keluar dari kata aku adalah dusta semata-mata.

sekiranya semua rakan-rakan yang dapat menghidu sedikit nawaitu cinta: menghidu sesuatu yang masih belum dicemari oleh tabiat buruk aku; oada pendapat aku, ini tiada lain adalah anugerah terbaik dalam kehidupan aku.


pemandangan yang sempat aku ambil

persimpangan sungai petani yang buat aku bermasalah


kenderaan disebelah kiri


aku akan mula berpaktikel 15/7/2012 di tempat kelahiran aku sendiri. aku biasa-biasa sahaja. selama dua bulan. berharap aku  dapat tinggalkan semuanya yang bermain di fikiran aku.

aku ingin bebas.!!!



BERSAMA BLOG aKU
-Terima kasih kerana membacanya-BERSAMA BLOG aKU
-Terima kasih kerana membacanya-

No comments:

Post a Comment