Wednesday, June 27, 2012

hanya ingin Share (3ds)


AnGkAT tgN!
inI RoMPaKan!
YG HenSEM Ke SeBELah KaNAn!
yG lAwA ke SeBelAh KIri!
yg WaJaHnYa hoDoH ke TeNgaH.
AWak! yE AwK jgn pUrA² bAce Facebook, blog ni!.
cEpAt Ke TeNGah !

jangan marah no..kawan aku semua hensem-hensem kot. hahaha

salam pagi yeahh.. ini adalah asignment 3ds kelas packaging yang aku belajar di uitm ni.. sumpah aku cakap lepas je diploma aku tak sentuh langsung software 3dsmax.  apa lagi memang tak ingat langsung jadi dengan berbantukan tutorial youtube dapat la jugak aku siapkan  video ni. video ni memang tak lama pon. cuma untuk bagi nampak je. jadi jangan la nak pertikalkan panjang pendek video ni taw.. hihihi..)

software  mudah yang aku guna:

1. autodesk 3dsmax 2011 (sekarang aku dah uninstall balik pasal laptop aku dah lembab.
lighting :skylight.
2. window movie maker.  (buat apa software tu korang install yang hebat2 kalo tak reti guna.. ini adalah alternatif dan mudah).untuk lambat kan video :P

untuk sembilan saat sahaja laptop aku ni dengan RAM 2.5gib. untuk siap render dia ambil masa dari pukul 5 petang sampai pukul 9 malam.

bayangkan la betapa sakitnya hati aku bila aku tersilap tekan. abis video tu ilang. jadi korang jangan jadi macam aku. kalo timing korang 400. render la sikit2.. 50 ke 100 ke.. nanti gabung la dimana-mana software untuk edit video ni.. tips aku.. lambatkan video ni guna ulead ..sony vegas .. movie maker ke kalo dah tak sempat render. dulu aku dengan kawan aku buat cam tu.. sebab last minit weh.. mana sempat nak buat sampai panjang  cam upin - ipin tu.. pakai laptop je ha...

Product AWEEN. (new packaging)   

Simple 3ds bottle animation yang normal


patot ada tape.. tapi tak leh guna.. hahaha.. nampak janggal laa..
soryyyyy... :P

pasai view? bukan nak hantar pon .. dan ada kesah???
untuk  belajar dalam bidang grafik.. kita tak perlu pakar dalam semua software..cukup sekadar tahu cara gunakan semasa kecemasan sebagai alternatif.  bagi aku la kan.. tak guna kalau ada/update software power-power tapi bila kita tanya "ko tahu ke pakai software ni?" errr takkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!. malu je...

guna apa sahaja yang kita biasa. sebab itu memudahkan kerja kita untuk menggelakkan stress. dan tolong menolong-menolong tu adat laa dalam bidang ni.. janga plak kedekut ilimu..nak tak pasal2 kena ikat kat tiang kang kalo tanya kami balik apa yang hang tak taw. :P

"WeH nk berjaya sorang-sorang pi dok jaoh-joah  laaa..
aku bukan nak keja kat tempat hang pon nanti."

bukan apa.. menyampah la bila kita tanya buat alasan..  mesti tak bestt kalau cam tu.. jadi jangan la amalkan sikap penting diri sendiri no.. kiikiki.. 

ni saja sempat post.. .bizi laaa.. nak buat keja.. satu projek lagi kena buat. lepas tu aku nak balik............ nak balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....

* mudahnya berkata-kata..itu bukan alasannya... tak pernah marah setiap perbuatan . :)

No comments:

Post a Comment