Friday, September 16, 2011

Semalam..

15.9.2011

deringan jam henset aku mulai memekak dengan lagu  HAZAMA & Meet Uncle HUSSEiN -pokok..  pastu aku amik   hanset aku dan tgk jam yang memang aku yang agak mesti  pukul 8.30 pagi. Sambil hanset berbunyi suruh aku bangun aku  terus tekan button  STOP.. dan….

………………
…………
…………………………………

Lagi sekali hanset cabuk aku berbunyi lagi… rasa – rasa macam mesej masuk… dah agak dah sapa… pas baca  mesej masuk lepas tu aku tengok jam…
“11.00 a.m” perghh.. lajak  tido upanya aku ni…   hahahaha..
Bangun  je aku terus mandi dan bersiap –siap nak masuk kampus nak usha  mana taw jadual dan register kos aku dah tampal kat  papan notis tu..   aku  samapi tengok tak da lagi.. hummm betul la minggu depan baru buat semua nii… relaks sikit minggu ni… layannn…

……………………………………..

Balik je aku terus ngadap netbook aku nii.. bukak YM dan SKYPE.. (facebook ditutup wat sementara waktu..) dan usha email…

Kemudian aku layan chatting  ngan junior time diploma kat sri iskandar ni… dan tetiba  diorang ajak aku pegi layan wayang cita RAAYA tak JADI… jadi aku pon setuju laa.. tak der keja sangat kan.

Sementara diorang plan yan bellum tentu nak  jadi atau tak tu housemate aku ajak la  pegi makan kat kedai mkana  di padang bola S?IDEC ni.  Time tum mg aku lapar  ..yer la aku skarang ni takde selera sangat nak makan taw tak. Jadi perut lapar je memanjang.
Akhirnya plan nak gi tgk wayang menjadi dan kami pergi 6 orang 2 biji keta.
Aku naik dengan SYAZA dan AMER  part 6. Yang sebijik lagi NATT, FARAH, apa nama sorang lagi… tak ingat pulak soriiii yerrr…

 Pukul 3.30 petang

Aku perrgi amik syaza dan amer. Dan pas tu  terus pergi petronas UTP jumpa dirang. Aku Nampak  diorang ni  boleh  tahan    perangai.. giler   sama  ngan otak aku. Jadi boleh  la  ngam huhuhu
Pas samapai ja jusco kt ipoh tu kami cari park kereta dan dan tetiba….

Hum aku tengok NATT turun dari kereta.. makk aiii die dressing.. aku rasa kalo masuk dalam jusco ni memang laki kepala hotak gila cam aku ni mesti dok perati je  dia. Tapi aku bukan kesah sangat pon cara pemakaian orang.. biar laaa… janji dapat enjoy jap..huhu aku pon teruk jugak.. tak layak nak  mengata kat orang… huhu pa

K skip pasai tuu..

Masuk je  kami masuk je terus gi tanya tiket..  fuhh nasib  baekk ada lagi… pas beli kami pon pergi la cari tempat lepak dan tetiba diorang ni lapak plak. Jadi cari la tempat makan.. order itu ini aku  diorang pon makan laaa makanan  yang tak bernasi tu.. huhu aku tak makan pasal aku dah kenyang bedal nasi ayam tadi dan sememangnya aku tak da mood nak makan dalam 2 tiga hari ni..  jadi aku order minum je.

Pas bis je jam mula menunjukkan pukuk 4.30ptg dan kami pon teruss gi tgk wayang.. masuk je gi cari tempat duduk. Hummm  dann

                           “Aik ,macam mana boleh tak cukup sorang lak ni??”
                             faraah Tanya.. betui ka tempat ni NATT..??
aku dan NATT  tengook no  kat  tiket dan cakap : betul laaa ni. (loghat kedah dan penang)

Pastu kami pon duduk la ..5 orang  dan tengok AMER masih lagi berdiri… pastu dia tak cakap banyak terus gi depan cari tempat duduk ..suk sengsorang la jawabnya tuu..

Kami  masih lagi tak puas hati dan aku ngan selamba badak terus Tanya amoi kat seblah aku ni yang ngah best tengok ngan balak cina dia tu..  rupanya diorang ni punca.. taw sebat duduk je.

Heee.. aku pon kata hummm  tak pa (loghat kedah )  tak cakap banyak aku pon pergi la depan bajet nak gi teman la ni.. hahahaa..

3 minit pas tu… telefon AMER bunyi dan dia cakap farah kol kata duduk belakng sama line ngan diorang.. pasal couple  cina tadi dah blah.. aku tunggu  apa lagii.. patah balik la duduk tempat asal… huhuhu..
Pas tu kami sambung layan… hahahahahahahahaAHAHAH.. memang lawak… cita tu… yang paling best scene last… time diorang paki baju sama seisi rumah tu… sampai abiss..  tengok lah yerrr.

1 jam setengah kemudian....

Abis jer cerita  kami keluar dan sempat laa merendek di watsson… memang kegemaran aku bila aku pergi je kedai ni memang aku akan gi try itu minyak wangi. Huhu

Aku bukan nak beli pon saja nak bagi wangi badan.. “masuk busuk keluar wangi gilerrr” pas  try aku  pon pergi kat syaza tu.. tengah khusyuk pilih air LENS (ubat konteks lens) dia pandang aku terus ckap amoih aihhh wangi aihhh…  kami pon gelak laaa.. benda preee punya,,, meme lee..

Then kami out dari Jusco tu dan  pergi kat tempat ais cream aku tak ingat nama tempat dia ..
Nak makan ais cream kata dorang tapi aku tengok tempatt ni mmg best  dan tak ramai orang pulak..
Cara ais krim kedai ni jual pakai berat ais tu taw.

                                   RM0.55 = 10 gram..===  nahh amik ko 12 hingit kena bayar bila timbang,..

 diorang  beli aku Cuma rasa sikit jer.. tak suka la makan lelebeh yang orang… hihihi (poyo kan)
Pas tu  kami duduk sembang sikit dan nak balik .

. time atas jalan dirang kol dan suruh kami balik dulu pasal aku baru teriingat yang  AMER ni dok   dalam kolej..aihssss kaco daun je laaa… hahaa

Tapi aku paham la pasal penah rasa mcam mana kena tahan kalo lewat degan pak guard.. macam penjenayah je rasa..kena siasat kot.

Pas bagi isyarat yang kami nak balik (kami 2 orang je skarang)  dan tak tahu kah dirang ni perasan atu tak pasai diorang masa tu sebuk cari petronas… ahh ni mesti makan banyak lani.. kompom cari toilet la niiiii???

Pasttu aku terus pecut ikut taman botani yang banyak bonggol tu.. (50-50 ja ingat)  perjalanan amik masa 20 minit je unutk sampai ke baNdar Universiti ni. Dan  jam tak silap aku pukul 10.40 mlml.. ahhh sempat lagi…

“pergh dah sampaiii”AMER  kata
Aku pon… “tengok la sapa drive … hahaha” (poyo sikit)

Pas hantar dia masuk aku pon dalam on the way balik dan teringat… eh budak pompuan ni dah sampai ke belom… mesj punya mesj umm.. bagus la dah nak sampai  bandaaar  U..

Huhu selamat ok laa… (sebagai laki kena bertanggungjawab jugak pasai kita yg keluar dengan diorang..)

Then bali umah rehat jap.. dan main  mesej ngan orang2 yang aku kenal…. Dan housemate ajak gi lepak kat kedai rahman tuu.. (alahaii RAHMAN CORNER lagi)

Lepak jap je.. pas tu balikk.. dan  belek laptop dan terfikir balik aapa yang  aku aku wat sian tadi dan terus aku update ini blog.. huhu

 walaumacam manapon memang best keluar ngan dirang ni… dan aku sempat jugak jeling2 cara pemakaian si Natt nihh tadi..   hahha.. tak lebih dari niat pelik . diorang ni mmg best bia kuar dan terima kasi kepada pakcik yang sanggop halal kan bill kami yang berharga 62 hinggit tu yer.. bukan salah kami.. pekerja tu yang bnagang silap bagi bil yang murah kat ka kami... yang pakcik gi bayar apehal.. hohho.. bayar je la bil pakcik yang harga 40 ringgit cukup tu. pakcik2... mudahnya dikelentong oleh ekerja tu... apasal tak mintak bill yang sama jugak.. aiya... kaimi sedar pon pasai pelik tengok bil yang kami ingat bil kami 40 ringit lebih ja.. upanya lagi mahal dari tu.. hahahaha nasib baik pekrja tu cakap yang pakcik mana ntah telah halallan.. waaaa..ada lagi orang baik di muka bumi ni.. hahaha,.. terima kasih yerr


K la nak tidur… letih dan penat (sama ja ) .

 P/s :# hummm… harap dapat keluar lagi laa yerr… - best  enjoy hari ini.  hihihihi

 dan selamat menyambut hari  1 malaysia 

 anak -anak 1 malaysia

No comments:

Post a Comment