Tuesday, September 27, 2011

Keindahan dalam kebencian.

hummm 26.7.2011.. apa yerr..
best tapi  sakitnya hatii...

hari ni ..aku sangkakan hari kemungkinan sibuk.

sebenarnya hari ni ada trip pergi IPOH .. pada mulanya aku ingatkan tengah bandar IPOH tu UITM ni  nak bawak. rupanya dekat MSC betul-betul tol ipoh tu. huhuu.. KPERAK.. sebenarnya festival filem malaysia rupa-rupanya.

janji kumpul pukul 8 pag.. lama tunggu bus tak sampai-sampai lagi. jadi kami semua pergi la uptown gi  makan ap yang patot. aku makan sikit ja sebab aku bukan jenis makan pagi. lagi satu hal.. aku jugak takut sakit perut time perjalanan nanti. ala.. perjalanan ada la dalam 40 minit... bajet aku laaa.

.......jam pukul 9 lebih sikit 2 minit bus pub sampai. aku naik je terus cari port belakang sekali. saja pilih belakang sebab kat situ ada   kerusi  yang tinggi dan duduk belakang pun orang pun jarang datang.. pikir nak tidur je.. sejuk kot...

duduk je aku macam biasa kalo naik bus aku akan tgk orang sebelah dan kacau - kacau sikit. konon nak mesra la sikit.. hahhaa tapi aku lebih suka sebela aku perempuan sebenarnya.. bukan nak menggatal.. tapi kalo dok sebelah pompuan ni mereka tak la buas cam kami ni.. huhu.. konon siswi ni bajet pemalu laaa...  padahal aku perhati sama je,.. jumpa geng cam ayam nak bertelur jugak kan... (bleh tahan tak aku bab ngutuk ni?)

tapi aku duk jugak lah sebelah laki yang kawan baru aku jugak. nickname "ubi" (singkatan). kepala giler sama naik la.. boleh la kalo takat nak membising tu...  tapi tak lama ja kami bising ... 15 minit pas tu aku terus ucapkan "weh selamat malam nohh" walaupun time tu waktu pagi. hahaha aku lebih suka ucap macam tu tiap kali nak tido sebentar, tak kiralah pagi ke tgh hari ke, malam ke subuh ke.. sama je..  hahaa

..............tidur......... dalam ayam-ayam senyum...

dan bob  ngan ubi pon terus kejut aku.. weh LAN BANGUN" dengan spek aku yang terssangkut kat hidung lagi senget tuu... aku pon bangun la.. chek kawasan.. lahhh tiap-tiap kali balik guna jalan nni macammana la aku tak perasan ada bangunan  ni??? aku cakap ngan ubi.. ubi dengan ayat yang biasa digunakan yan seakan-akan tagline dia "haaa, tu la pasal" ...

"tu la psal apa ja ang ni... ang kan baru mai sini.. kahkahlkah.." aku bidas dalam ayat kedah kepada ubi yang merupakan anak jati yang pekat kelantan .. sampai ja kami terus masuk dalam dewan...

masuk ja.. tayangan baru nak bermula... aku perasan tajuk tayangan  dia bertajuk "DILARANG MASUK" aku tak pernah dengar pon sebenarnya.. rupanya tayangan ni dibuat untuk mengkaji samada filem ni sesuai atau tak untuk ditayangkan... lulus ke.. fail ke jalan ceritanya..

sejam tayangannya.... aku sebenarnya bukan minat cerita triller serram ni... tapi aku layan je... 30 minit kemudian aku pon.... tersleep ayam.... tapi dengar la sound efek  dia...  tidur-tidur ayam laaa...

kemudian 10 minit kot pas tu. aku bangun pasal terdengar  ending dia dah nak abisss... pasal  dah sampai klimaks dah... percayalahh...ceritan ni memang FAIL habis... mana ada orang masuk hutan dengan seluar pendek, cantik 24 jam, dah tu jatuh sikit luka banyak gila... cam nak kena potong kaki ja... (dari komen pengkritik mana ntah bagi taw.)

abis ja layan movie  "dilarang masuk" aku pon apa lagi mata pon meliar la... cari tandas satu hal.. cuci mata pon sama gak.. hahaha dan aku pusing la kepala dan tengok pintu belakang...tiba- tibaaaa... (kasi saspen sikit walopun korang ada kesah ?? hhaha)
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;

pintu berbunyi.. dan aku nampak artis masuk... perghh siallll... korang pernah tengok KL ganster kan???pernah takkkkkkkkk????

haa.. tu la SOFI JIKAN... aku tengok dia pakaian memang macam movie tu.. smart sialll... aku perati jeee... sambil sengihh.. wehh ajib2. aku kata.. mana ingat nama sebenar diaa.. (kasi sengatttttttttttt ahh)

pastu.. sapa nama dia ahhh?? SYEERA??ala adik malwek tuu.. yekott..

lawa jugak.. dengan pakai topi artis dia..

kemudian kenncana devi or dewi.. (tak ingat juga)

kemudian si cilik... MIA SARA
dan pelakon sorang lagi aku tak ingat laaa pelkon  cina nama pa ntah... dan BARD dalam drama stanza  cinta tu...

kami tengok ja.. tak sempat bergambar pasai diorang macam sibuk je.. huhuhu tapi sempat la sakat BARD... dia jadi segan,, hahaha  bila kami serbu masuk ramai-ramai dan sembang  sikit je ngan dia.. dianak cepat kot.. rasa dia cam dah lewat pasal kejar bas kot. ataw ada kerja lain. dia sempat la cakap-cakap sikit. sikit je.

lepas habis semua tu.. lecturer dan kami dbenarkan pergi makan. aku la orang pertama yang keluar liff lalu menuju kat katering. saja je. sapa suruh orang lamabat. aku pon mula la jadi orang pertama. hahha

abis makan ja kami turun dari tingakt 11. turun lepak jap dan bergambar. 15 minit kemudian kami balik.\\

1 pas tu pas tu kami sampai . semua senyap ja. maybe ngantok kot. aku?? haha dah hanyut dah.... hahaha.. tq kejut aku lagi yer kawan-kawan.. hahaha dan aku terus pegi amik keta dan balik.

sampai umah aku terus tidur tapi tak bleh tidur. pikir apa ntah.. teringat artis kot.
hahaha

.......................................

pukul 6 petang...

mesej berbunyi.. dari kakak aku.

dalam mesej "lan, umah kita kena pecah masuk dengan pencuri"
bangsaaaaaaaa mana la yang masuk umah aku ni..., argghhhh patot tak leh tidur...

masaa rumah kena pecah masuk tu family aku ada di pahang. memang line clear la . perompak tak guna...\
dapat taw sapa aku sula ampa... aku santau.. tengok laaa

kak cakap lagi.. yang hilang punya duit syiling ayah penuh satu balang. satu balang besar.
aku rasa ni mesti orang yang sama yang pecah masuk umah jiran di dalam kampung aku juga 3 bulan yang lepas. mungkin depa dapat taw umah tak ada orang. jadi rumah aku puilak jadi sasaran diorang. ada apa ja kat rumah aku tu... wahai si perompak.

 (yang aku rasa macam sebaya aku ja.. aku leh agak sapa. cuma tak ada bukti ja)

batapa nak tergelaknya aku terbahak-bahak lagi guling-guling bukan nya apa.. bodoh tu sampai ke langit kot sampaikan sampul duit raya yang not RM 50  (design yang terbaru ni kan..) pon diorang nak ambil... buktinya bersepah atas lantai (macam diorang chek  ingat duit betul kot) .. mana nak ada duit kat rumah tu..nasib baik ayah dan mak simpan kat bank. atau bawak sekali.. dua tiga ratus ja pon kalu ada dalam tangan. kami tak kaya la.. rumah pon hutang ja tu.... 

satu algi. laptop kak.. sempat juga terfikir ak bawa pergi pahang. kalau tak.. waahhh sakan la dorang ni berfacebook... sampai hati korang masuk rumah aku tu... kami ni bukan kaya pon... semua tu hutang ja...  

family dapat tahu rumah kena masuk perompak bila jiran iauitu jiran kami juga datang jenguk-jenguk keadaan rumah dengan cucunya, tengah cucunya layan tersandar kot...

tetiba pintu terbuka.. tak berkunci.. dia tengok rumah dah bersepah. dia pun telefon la ayah. memang sah kena masuk perompak. sakit siallll aku nak tuliss...  FUCKK punya orang yang masukk..

bilik yang kena masuk.. bilik aku. kak dan bilik sembahyang.pintu bilik sembahyang kena kopak.. bilik tu kunci pasaai dokumen je.... bilik kak bersepah .. dan bilik aku.. >?????

cesss bilik aku apa ja yang ada baiii... art work aku ada la.. kalo jual maybe korang kaya taw. kaya dengan kebodohan. bilik aku tu memang kosong pon.  sekarang aku dah jadikan bilik aku pusat karaoke ala pawagam. gelap kot. tak da apa- apa pon.

buktinya.. rumah aku tu  korang dapat rembat duit syiling je.   bilik mak  dan abg tak dapat masuk sebab membang kena palang ngan kayu. rosak dah ... jadi diorang tak boleh masuk. tak ada apa pon lahhh.. jangan la masuk. 5 tahun dulu basikal aku pon hilang.. dah la korang curi.. naik.. pas tu pergi buang dalam sungai... babi laaa.. dulu sesusah aku menumpang kakak pergi sekolah taw tak.. kesian la sikit. kayu punya perompak. dah sampah nak jadi lalat pulak...

malam tu kelas mandarin aku pergi jela belajar.. kepala hotak pikir pasal muka perompak tu ja yang aku dah mark. tahu lah sapeee... satu kampung dah tahu mesti kau yang buat "syaitannnn" ayah masa ni tak bagi tahu lagi sama ada dah report polis ke belum... nanti dia bagi tahu .. kak cakap.

kelas mandarin best walaupun aku tak faham.. tergeliat lidah aku nak sebut vokal dia.... yang aku tahu ialah  

"YAU SHI"= cikgu dan " Xie' xie= terima kasih..  2 jam kelas mandarin -kurang paham sebenarnya.. nu ja yang aku ingat


kol 8 pagi sampai pukul 10 malam... pas tu aku balik wat keja sikit dan skype dan fb kejap... pas tu update blog ni... k  Xie' xie kerana membaca yer... jadi la follower kalo sesapa yang tak jadi lagi ya... tak paksa tetapi nak juga korang jadi my follower yaa... hihi insyaallah aku aku follow korang balik.. hehehe

zai jian"=( goodbye.) 

#1...tidur  dengan kepala hotak penuh dengan   memori yang indah tetapi hati penuh dengan "kebencian" kepada orang yang merompak umah aku.. bodoh. sampul raya  pon nak rembat jugak.. 

 #2..pleasee jangan masuk my umAH  anymore.. aku akan pasang CCTV.. ko tgk la.. pas ni mak ko nak nak back up lagi ke tak... anak yang baik ya... walau muka memang muka perrompak... sialll luuuuuuuuu... mintAK KO KENA TANGKAP... AMIN.. AMIN AMIN!!!!

No comments:

Post a Comment