Tuesday, September 20, 2011

hari pertama..(semangat la sangat kan) part 2

bersambung...

pukul 5 aku bangun .. awal lagi rupanya... humm. kemudian aku pon belek la handset ni.. eh ada msg.. then balas la... dari sapa??? ala nanti la aku cita erk... masih baru lagi... tak ada pa yang nak diceritakan. huhu...

sejam lepas tu aku teringat EX-jiran aku tu. apa khabar diorang ni. jadi aku pon msg la salah sorang dari mereka ni. entah macam mana tetiba aku tertaip

 "malam ni free tak??? nak ajak pergi makan malam ni..lapar"

mula -mula aku tak sedar lagi apa yang aku tulis, check send inbox baru perasan. ahhh sudah.. hahaha layan jer la.. dah sed mana led undo balik kan. .

dan selepas 016 pon reply.. puas jugak nak ajak diorang ni. demand je.. tapi tahu nak handle diorang ni. dah tahu dah.. huhuhu.

k apabila dah deal pukul 8.30 malam aku pon online jer lah. mesej itu ini. computerizekan jadual waktu aku yang aku salin pagi tadi. pastu aku pon mandi lah. 

......................................

malam pon menjelma....

pukul 8.28 malam handset aku mula start membising... ohh diorang dah siap rupanya. baguslah... hahaa aku  pon dah siap dan batalkan  kuar degan housemate aku pasal diorang dah makan petang tadi masa aku tidur tadi. sampai ati korang tak kejutkan aku yer. diorang cakap "aku cam penat je, tu tak kejut tu" tapi takpe aku paham. huhuhu

 jadi  aku pon gerak la pergi rumah diorang..   pergi rumah mereka tapi macam mana ntah boleh pulak lupa. hahaha. yerla 4 bulan tak ada kat perak ni. bukan salah aku. hihihi..

sampai ja depan umah diorang mereka pon keluar. mak aih... mereka dah makin lawa tapi dressing tetap sama...perangai pon sama je cam dulu. malu- malu. aduh

.[.aku pun heranla apa yang hebat sangat pasal aku ni yang pomuan malu dengan aku ni - ayat adnan sempit.]

pas semua dah masuk dalam kereta kancil aku yang kecik tu yang mereka ni ada la dalam 5 orang tapi sama saiz je ngan aku. huhuhu... tak bleh komen lelebih..kang terbaca mereka ni terbaca kang nahas plak aku.. hahaha...

mulalah ekspedisi cari kedai makan.. mula-mula pergi restoren salbila  tetapi penuh plak orang kemudian pergi bandar U nummm...kat mana hah nak makan..perut dah bunyik ni...

kemudian aku pon pergi la kat RESTOREN NASIFAH tu.. tempat  biasa makan dulu dengan diorang ni..
aku memang order makanan feveret aku je-nasi goreng kampung + telur dadar. sebab makanan ni paling cepat siap kalo kat kedai makan. tak caya cer try k. huhu..

mereka pon order la makanan diorang.. makanan biasa jer... yang aku ingat diorang makan mee  kuah, bihun tomyam, nasi  goeng, lagi per ntah. aku tgk diorang ni bajet je buat muka selamber padahal muka lapar je. aku cakap order la nasi. diorang kata tak maw- orang utara.

pas tu makan la.. senyap jer time tu... huhuhu aku makan la sambil perati sorang-sorang.. amoihh konsentrat tol... kat seblah aku ni A-memang cantik tapi garang taw -aku suka tgk dia sengih dan wat muka konfius cam mikir . cakap cam takut2 ja... tapi dia ni bahaya... garang kot... tapi tak susah nak kawal keadaan.. hahaha.. wat biasa je dan jangan tengok dia.. yerla kalo kita tengok dia, dia akan tgk tempat lain, dan kalo aku pandang tempat lain or cakap ngan kawan di, dia akan tgk kita plak.. macam2 perangai.. nnak jer aku tarik tudung dia nihh.. huhu

lagi - I - dia ni freehair  paling sporting dalam gen ni. aku tgk dia ni biasa je  tapi cantik pasal len aku tak nk komen. aku hanya mampu cakap ngan dia tapi malas nk kacau lelebih pasal banyak cakap kot. dan pandai melawan. jadi aku hanya bidas bila ada point je.

lagi 2 orang M dan S - diorang ni awal - awal lagi dah senyap pasai M memang pendiam pon dan S dia mendiamkan diri sebab maybe takut atau malu sebab asyik kena je ngan aku. alah, lawak je semua tu.

seorang lagi housemate baru diorang kot. S2- dia ni aku pernah tgk dulu tapi dah lupa. dia nia aku tengok dari segi percakapan memang peramah atau saja nak selamatkan keadaan yang agak kekok dengan suasana yang lama tak berjumpa. dia asyik cakappppppppppppppp je. sebenarnya jenis ni yang aku harapkan kalau keluar makan ramai-ramai. biar je meriah kat kedai makan tu. tapi diorang ni memang tak campur sangat dengan lelaki. aku ada tengok kat album fesbuk mereka ni. secara diam-diam la.. majoriti budak
OM memang ramai perempuan. wahh berbeza ngan kelas aku 3 orang jer permpuan. padan la mereka ni jenis kurang sikit dengan lelaki. ahh biar la... perut aku lapar ni.. makan jer laaa.. nanti sembang len... hahhah

............................

selesai makan kami pon cakap la sikit... cari pasal- tanya itu, tanya ini,  dan pas tu pusing - pusing bandar U.. pastu diorang nak pergi kedai cendramata RING- RING shop. bukak pulak kedai tu pukul 10 malam. heeee.

tengok tutup je pergi la meronda jap... kawasan tu jugak la... masa pusing kat kawasan tu aku tgk ada steamboat restaurant laaaa... baru bukak... mesti try nihh nanti. huhu. 

kemudian kami pon terus gerak balik dan aku pon hantar la mereka ni.

30 minit kemudian....

bila duk umah sewa ni aku apa lagi.. online lerrr. hahahha tu jer yang aku mampu. hahha. kemudian aku update blog part 1.

dan pas tu housemate aku ni ajak pergi minum pulak kat rahman corner tu.. (RAHMAN CORNER LAGI) tengah melayan lepak tetiba -I-  msg dan cakap sakit perut... humm ni kes bihun taomyam la ni.. aku respek teruk ke haper ke tapi syukurlaaa dia cakap tak teruk ... sikit bersalah laaa pasal aku yang ajak dan bawak dirang pergi sana. pas ni mampus aku tak bawak makan sana dah... huhuhu..

dah dia cakap tak apa dan hanya dia sorang jer yang sakit tak per la. kalau semua yang sakit... mesti aku jugak yang sakit kan... tak perlu bawak gi klinik. nasib baik dia ada ubat. hhehehe apa pon tq pada mereka kerana sudi keluar ngan aku yang serba kurang ni...(biasa je)

dan pas tu... aku balik semula umah sewa aku ni. dan men laptop dan update blog dan start ngantok dah..

yang lain buat apa?? nahh ssibuk study pasal esok diorang ada final exam. tapi study sekejap je.. maybe stress atau memang diorang ngantok atau saja taknak study.. salah sorang dah tidur awal. huhuhu. yang saorang lagi maasih lagi study + facebook + mesej ngan awek tersayang dia + baring...sebab esok petang ada test..rilek je kan hahaha (final exam diploma.)

k la nak tido. esok kelas petang. huhuhu...  salam 1 malaysia bro.. kepada rakan -rakan yang terbaca ker add la aku yer jadi ollower ke..insyaallah aku akan follow korang balik.. huhuhu

2 comments: