Friday, August 5, 2011

Kesan hari itu..

Huuuu… salam semua..

Nak cita sikitt laa.. pas jatuh  ari tuu.. efek dia dah dapat rasa dahh..

Aku baru ja pergi urut tangan aku yang keding ni kat orang yang terer urut. Pergh sakit sial dia urut. Tapi bila orang tengok dia urut nampak cam tak sakit sangat pon. Yerla sendi dah lari pon aku masih tak perasan.

Mula-mula tak rasa apa-apa pon.  Aku start perasan pon yang tangan sakit ni bila time posa. Keja dah abis bro. mesti sakit-sakit pon mula rasa kan. Alahaiii..

Semalam aku pergi urut apabila aku dengan selambanya report katfamily aku bila diorang perasan yang bila aku asyik pegang ja tangan aku pas aku angkat barang guna tangan kiri ni. Pas tu diorang tanya la pasai pa.. aku pon kata sakit. Pasai pa taktaw. Kata cam tu la. Pas tu ayah aku belek-belek dan tekan sendi kat pergelangan tangan dan bandingkan ngan tangan kanan aku ni. Nahh amik… timbul sikit. nampak cam tulang sendi nii dah lari. Patot sakit.

Huhu..  apa lagi terus ayah aku bawak aku pi urut. Tukang urut tu usha-usha dia baca doa sikit sapu ubat terus dia urut.

Tapi yang aku pelik dia tak urut tempat yang aju sakit tu. Tapi dia urut kat siku. Aku tunjuk la sakit sini pak cik. Dia pon sengih.  Dan tiba-tiba dia tekan tekan/pcit kat otot dekat siku. Aku pon apalagiii..

ADESSSSSSSSSSSSS!!!! Sakitt pak cik.. haha dial eh gelak. Dia kata mmg sakit kat tangan. Tapi punca dia kat ssiku. Sakit ok la tu.. kalo tak rasa lama-lama tak leh angkat tangan hang ni.. said pak cik tu.. huhu.. mana saya pi taw pak cik.  Urut pak cik.. saya seorang kidal pakcik.

Dia pon urut laa.. urut-punta urut.. pas tuu lagi sekali.. POP!!!.. aku dgr bunyi tangan cam meletop sikit.. pak cik ni buat lagi. Dia rentap dow tangan skeleton aku ni.. tak sakit sangat tapi layan plak.. ringan ja tangan. Aku sengih la.. dia tanya camna try libas-libas,gerak-gerak tangan tu. Aku gerak-grakkan.. ehh kurang sikit. huu..

Dia kata. Tangan dah bengkak seblah. Hum besok mai lagi. Wat lagi sekali tangan tu. Dan dia ada nasihat aku. “ni nak habaq sikit.. kalo ada jtoh ka kena pi urut. Takot cedera dalaman ka,badan tegezut ka. Tak kira badan tak jadi apa-apa. ” aku pon angguk aa pala.. hehehe

Pas tu aku balik dan kesokkan ari nya (hari ini) tangan sakit lagi. Nahh.. esok kena pi lagi kott… huhuhu..

·       **Aku ucapkan selamat berpuasa kepada kawan-kawan yang mengenali aku ni.  K tido dulu.. nak sahur jap lagi. huhu

No comments:

Post a Comment