Monday, July 18, 2011

Hospital oh Hospital

Salam.. sebelum tu aku nak gitaw yang datang  sini bukan aku sakit taw. tapi besa la nak sambong ngaji ni macam2 pihak ipta suruh buat.wat tula wat ni la.. heeee... apa tu medical exam. huhu.

k arini penat menjalankan medikal exam di hospital lama kt Alor setar ni.
sampai kat sana tgk sistemnya masih lagi sama cam dulu.

sebab aku kata macam tu sebab kaunter pendaftaran dan bilik dan doktor masih pada tahap yang sama. sedikit.aku tengok dan alami sendiri keadaan di hospital tu. ramai yang datang pada mula-mula yang sengih-gelak ketawa dengan muka riang dan segar. yerlaaa baru bangun kan pukul 8 pagi kot.

tunggu punya tunggu tgk jam perghhhh dah pukul 9. kaunter pon tak da pulak diorang nak bukak satu lagi. padahal orang makin ramai kot.

pukul 9-30 pagi no 345 dipanggil start aku daftar bermula dari 300. setel kat situ pappp..dapat number lagi...

kali ni number 1083 dari 1030.

agak-agak derrr brapa jam lagi maw tunggu tuhh.. lambat lagi tuuu... sambil aku tunggu tu aku gi la jejalan jap. pegi kedai makan .. lapaaq kot..

pas sedap melantak tu aku terus gi kat tempat menunggu nak jumpa doktor.  tunggu punya tunggu.. dann..

cuba teka la kalau tunggu dengan penuh kesabaran lagi perut yang penuh kan .. apalagi terus terzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZ. huhuhu.. lelap je lah. dan dalam suasana yang bising aku terdengar la number 1078. senyum jer time tu aku.. huhuhu. tapi aku tengok orang lain yang muka agak senyum pukul 8 pagi tadi dah cam orang sakit dah. hahaha.. sakit ati ker kak.. lama tunggu. 

dan pukul 11 number aku pon dipanggil dan doktor terus chek. mintak tu mintak ni.  tiba0tiba dia terkejut tgk sketch kat borang medikal chek up.. ala doktor tu kertas kosong la terlekat ktat situ.. boring la tunggu lama kat lua tadi dari pukul 8 tadi. dia kataa : RErealyy??  lamanya..dia senyum jer..huhuhu.. *taw tak paa.
aku gelak la.

then dia lekat filem xray tgk tulang rangka aku  kat dinding lampu dia. dan dia suruh aku excersice
(dah tak reti eja dah bhsa omputih ni  *senaman=) jogging,makan banyak sikit. aku pon cakap la. doktor percaya tak yang saya ani kuat makan?? badan maintain jer.. ni penyakit ke apa? dia kata wow..really?? *ah sudahh mampos akuu.

jadi dia check laaa.. dpas check dia pon terkejut.. ok u ok. sihat. pas ni pegi lari-lari ker jogging ker main bola ke kasi badan tu taff sikitt.. *pala otakkkkkkkkkkk..  i tgk badan u susut  ada dah lengkung dah.. ok.
lari tu bolehh men bola aku dah slow sikit pasal pakai spek ni bahaya sikit kot.. aku pon kata baik lah..

pas dia tulis apa ntah.  aku pon blah dengan ucapan tq doc. selesai semua tu aku terus drive naik EVO L5 aku tu sampai umah. huhu... dan sesambil drive laju tak laju adalah dalam 90 aku adala terdengar lagu dari hotFM ni. lagu dari ungu. tajuk dia PERCAYA PADAKU. boleh tahan lagu ni.. huhu. dengar la k.. dan seblom tu tutup lagu kt seblah ni kalo tak ..paham2 ja la ni.. k wasalam

*kalo tak clear tu sory la no


Lirik- ungu-Percaya Padaku.

dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu
aku tak tahu apa yang ku rasakan

reff:
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)
agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku

repeat reff
tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu

repeat reff
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

**I' ll be back at UITM PERAK.

No comments:

Post a Comment