Thursday, February 17, 2011

Terima Kasih.


Khamis, 17.2.2011… hari yang buat aku  terima kasih kepada orang , ex jiran sebab tolong aku bagi balik telefon aku ni yang boleh dikatakan penting bagi aku ni.walaupon orang lain tengok dengan mind dorang..aalahaii ‘enset..  sadisnya…’

Tapi terima kasih banyak-banyak kepada bebudak uitm semalam kerana jujur dan cuba telefon orang terakhir yang telefon masuk telefon aku atas tujuan nak pulangkan balik telefon ni kat aku. Kalau hilang telefon ni.. bayangkan la… makan tak ingat dunia.. mandi tak basah..  tidur tak lena, amoihh macam putus cinta pulak kan. Tapi kalau korang pon mesti macam tu jugak kan???

Kalau poket aku time tu kembung  huh memsng makan free diorang. Tapi apakan daya. Duit  dalam poket dah abis.yela hujung minggu kan aku memang tak guna duit sangat. Aku hanya mmpu terima kasih ja. Tapi kalau jumpa lagi diorang dalam uitm ni akan aku balas balik apa yang mampu.

Kejadian telefonn tertinggal dekat kedai makan  jadi selepas aku leka update blog, men facebook ym, dan skype. Telefon letak atas meja. Dlaam nak balik tu aku pon kemas la. Tak perasan lak telefon ni tertinggal atas meja.mungkin terlindung kat belakang laptop kot. Jadi aku pon gi la bayar macam tak ada apa-apa.
Hum.. sampai rumah jer. Aku memang  tak teringat langsung pasai telefon. 5 minit telefon Mahfuz bunyik..7 miskol.jadi aku teringat telefon aku. Mesti ada dalam seluar yang aku sangkut kat pintu. Jadi biar jer la jap.
1.30 pagi…mesej dari ex-jiran sebelah sampai kat enset Mahfuz. Tulis kata enset aku tertinggal dekat kedai makan dan ada orang jumpa dan tolong simpan.. jadi aku apa lagi..  pinjam jap enset Mahfuz terus telefon enset aku. Nasib baik ada orang angkat ..perempuan.. bagi salam dan tanya elok-elok dan FUHHH ala Awal Shaari punya  rancangan..lega ja rasa. Terus aku bersiap pergi ambil enset.

Jumpa ja. Diorang terus kasi enset aku pasal wallpaper tu ada gambar muka aku. Nasib baik. Jadi aku terima ksih la kat diorang.6 orang semuanya.3 perempuan 3 laki. Datang minum-minum. Pastu diorang ada cakap ada orang kol masuk nama dia UP- A%!$. ohh patot la diorang miskol sampal 5 hingga 7 kali. Selalu tak pernah-pernah telefon. Jadi aku pon mesej la kat dia yang nak tolong amik telefon aku ni. Hihihi nasib baik kan ada orang nak tolong.

Pastu aku tertidur dan terbayang kalau telefn tu BLACKBERRY ker, iphone ker.. hum rasa-rasa diorang akan pulangkan kan tak. Nasib baik enset biasa ja kan. Bertuah badan. Tapi aku memang berterima kasih dan terhutang budi kant korang yang tolong bagi balik telefon ni. Jasamu dikenang kot.. satu lagi kat ex jiran lama aku. Macam tahu-tahu jer. Lama juga aku tunggu nombor telefon diorang tapi baru sekarang dia start mesej dan telefon aku. Terima kasih erkkk.. 

Hari ni bangun pon lewat jer. Kelas tak der. Jadi aku dan mahfuz pergi ke kedai keta, HALF CUT,tanya pasal alat ganti. 3 kedai pergi kat Gopeng tu. Balik jer  pergi Rahman bincang ngan BOB pasal esok nak pergi SHAH alam. K  tu jerr.. byeee.. nk tido..

P/s: orang Shah alam.. jump sana..

*jangan cuai tertinggal telefon kat kedai..telefon tu dah sebahagian dari hidup kita dah tu..

No comments:

Post a Comment