Sunday, February 13, 2011

AHAD yang biasa-biasa

Arghhhhhhhhhhhhhhh ….!!! Boring la… apa yang aku nak buat ni????..
Hari ni boring gila kot. Tak tahu nak buat apa dah.. nak online, agak boring dah. Nak balik umah pulak lagi tak tahu nak buat apa. Nak keluar ngan member pun paling tidak pon kena ada “pulus” maa… huhuhu.. nak buat apa ni??????
………………………………………………….
Lalalalalala llalalalalallaala hahaha gila dah kot aku ni. Hari ni tak buat apa pon. Hari ni aku bangun pon dalam agak tengah hari. (shhhh bukan bermakna malas) yerla aku taw mesti x ada keja punya. Tolong la aria had bukan ada keja pon kan. Pas bangun jer terus geng bilik depan datang bila taw kami 2 orang ni bangun. Hahaha.. pasal apa?? Pasal apa lagi ajak pi makan kat kedai mak cik non la (kami panggil kedai pink) tengah dok sembang-sembang, tiba-tiba je aku belek-belek poket akuni.. bunyi ching,chiing..haaaaa apa lagi tinggal duit syiling jer ni.. nasib baik la ada la dalam 2-3 ringgit.. pas tu belek lagi..tup2 jumpa la duit seringgit. Ada la dalam 3 ringgit mana cukup nak makan bang.. jadi aku belek lagi kat poket seluar jeans aku .. hahaha dan berhasil jugak pencarian harta karun aku ni.. hehehe cam poket doraemon jer. Senyum lebar kau ada 2 ringit.. haha boleh melantak nasi ikan keli bakar lagi la ni..
………………………………………………………………
Pastu kami turun dan tetiba ada tertengok air kat kedai MHZ enterprize ..woo air gas ni kalo kongsi best ni weh.. pastu pakat la sorang seringgit nak beli air gas paling besar. Yang maw join time tu aku, Mahfuz dan Buyen jer. Pali dan Pokjak tak join sebab dah kat tepi kereta. Buat apa ntah. Biarla diorang. Haha. Pilih punya pilih tak der pulak yang sedap dan Buyen terus pi beli kat kedai Rahmath. Pergh 3 minit dah balik dah. Dah setel pasal air haa.. terus pegi makan kat Bandar u. perghh sedap giler makan. Abis makan jer terus balik dan sampai jer PALI, POKJAK dan BUYEN tukar keta viva diorang pegi main snuker lak. Aku dan mahfuz malas nak join. Duduk kejap pastu mahfuz ajakpegi kedai akuarium.. ahh sudahh wat pe lak gi sana .. dia kata nk beli kura2.. haaa ni dah kena badi kura2 la ni. Kan2.. jadi kami pun pegi la ngan jalan kaki. ala tak jao pon 30 tapak jer.
……………………………………………………………………
Yiahhh selamat datang penghuni baru.. 2 ekor dia beli siap ngan pakej makanan dan akuarium mini. Harga korang gi tanya kedai erk.. tak mahal pun. Pastu naik atas setting tempat terus aku ngadap laptop tengok movie. Cita korea. Tahap gaban la ni boring kalo dah layan korea kan…

yang sekor lagi tolong bela.
aku tolong tgk jer..haha

Selang 30 minit kemudian….

Heh tengah layan drama korea SASSY GIRL : CHUNG HYANG yang aku rasa dah 40 kali dah aku ulang dari aku dapat dari budak pompuan kat uitm machang dlu ni. Mahfuz ajak pegi hantar baju kat dobi. Baru aku teringat.. a ahh la baju aku dah tersadai dalam plastic tu. Tak hantar lagi la.. aiya.. heh terus turun bawah.. timbang jer haiiii 2.5 kg baleh tahan jugak baju yang aku pakai tiap ari ni. Mahfuz lak kena 3 kg. waaa dia banayak lagi loo.. Nampak jer beg plastic kecik. Tapi berat lebih dari baju aku.. ..hehhh kena 6 ringgit, aku 5 ringgit. Bukan jaga tangan der.. takut tak cuci.. pijak jer mana maw ilang kotor tu kan.?
……………………………………………
Balik rumah aku sambung tup2 petang..kol 6.30ptg. mahfuz lak pegi mana ntah. Aku pun turun jejalan pusing Bandar u. pastu balik umah dan tgk Mahfuz balik degan keta sephia yang spoiler tinggi dia tu.. vroom2 bunyi doa.. haha.. pas tu kami lepak jap. Dia gitaw dia gi tangkap gambar passport.

Pastu, masuk rumah nah lepak sampai sekarang.. tegk kura2 dia dan aku terus taip blog ni….
K salam… lenkali lak aku tulis lagi nohh..

No comments:

Post a Comment